…
Sa evangelio, an mga tataramon kan doce
años na si Jesus, pinagngalasan kan mga maestro sa Templo sa Jerusalem asin rinimpos
sa puso kan Saiyang Ina. Siring man kaini an imbitasyon kan Fiesta kan Santo
Niño: na rimposon ta sa puso an kahulugan kaining debosyon.
An debosyon ki Santo Niño
nagpapagirumdom kan ginikanan kan satong pagtubod. An imahen kan Santo Niño an saro sa duwang pinakaenot na Cristianong
simbolo na nakaabot sa Pilipinas. An saro iyo an cruz na tinogdok ni Fernando
Magallanes (Magellan) sa Cebu. Sarong imahen kan Santo Niño an pigregalo ni Magellan
ki Hara Amihan kan ini asin an saiyang agom na hade kan Cebu na si Rajah
Homabon, asin kadakul nindang pag-iriba, nagpabonyag bilang mga Cristiano kan
taon 1521.
Kan si Magellan magadan sa Mactan, nagharale
an mga Kastila. Nakabalik sana sinda kan taon 1565, sa expedicion na
pinamayohan ni Miguel Lopez de Legazpi. Nagkaigwa nin ralaban asin dinaog ninda
an pwersa ni Raja Tupas, na iyo na kaitdo an hade kan Cebu. Pagkatapos kan
ralaban, nakua nin sarong Kastilang soldado an imahen ni Santo Niño sa sarong
nasulóng payag-payag kaiba an iba pang mga imahen nin mga anito. Nagpatugdok
sinda nin kapilya para Saiya, na sa pag-agi nin mga panahon nagin dakulang
simbahan, na ngonian iyo na an Basilica Minore de Santo Niño sa Cebu. Kaiba kan
paglakop kan pagtubod na Cristiano an particular na debosyon sa Santo Niño.
An debosyon ki Santo
Niño nagtutukdo kan misteryo nin Pagkanitawo kan Dios. Pag nahihiling an imahen kan Santo Niño, nagpaparumdom ini kan Dios na
uya sato. Siring sa hade an badò Niya nin huli ta Siya an kapanoan kan profesía
sa Isaias 9,5: “Huli ta sarong aki namundag para sato; an paghade ibubugtak sa
Saiyang abaga asin ini an ngaran na iaapod Saiya: Makangangalas na Parahatol,
Makakamhan na Dios, Amang daing kasagkoran, Prinsipe nin katoninongan”. Sa
kulturang Pilipino may manlaen-laen pang porma an Santo Niño: may
nakapang-aking bado; may naka-uniporme nin pulis, soldados, doktor, asin iba pa;
may naka-basketball jersey. Ini an misteryo kan pakanitawo sa popular na
imahinasyon.
Alagad igwa man nin popular na salang
gawè kaini: an paggibo sa Orog-kahalangkaweng Dios na pampaswerte saná, dini-display
pa sa mga tindahan kaiba an nag-uulok na Buddha, an talapang na may ugom sinsilyo,
asin an ikos na naghihiro an toong kamot. Kaipuhan ining bàgohon nin huli ta
ini sacrilegio, an kasàlan nin pagbasang-basang asin dai paggalang sa Dios asin
sa mga banal.
An debosyon ki Santo
Niño pangapodan sa pagtalubo sa pagtubod. Alagad kaipuhan na bantayan asin bàgohon ta an nagkapirang elemento sa
satong kulturang Pilipino na nag-uulang sato na magtalubo sa pagtubod.
Saro kaini an pagigin Catolico sa
ngaran sana (nominal Catholicism); pagkabonyag dai nang gayong edukasyon sa
pagtubod asin bihira pa maglaog sa simbahan. Yaon man an folk Catholicism o
paghalo sa pagtubod na Cristiano nin mga pamahiin asin mga sagugurang na gaweng
bako man Cristiano. May mga piggigibong garo carinderia o turo-turo an
pagtubod, pigpipili sana an tutubodan o susunodon sa Biblia asin mga katukdoan
kan Simbahan, su mga facil sana asin dai nangangaipong bàgohon an sadiri. Yaon man
an pagkakaigwa nin “split-level Christianity” o pagtubod na dai nahihiling sa
gibo asin dai naisasabuhay.
Sa Lucas 2,52, sinabi na “si Jesus
nagdakula sa pagkasabot, sa lawas, asin sa biyaya, sa atubang nin Dios asin nin
mga tawo.” An tunay na debosyon Saiya dinadara kita na magtalubò man siring sa
Saiya.
…
GIYA SA PAGHIRAS SA SADIT NA
KOMUNIDAD O PAMILYA • Maghiras kun ano an
mga gawe nin debosyon sa Santo Niño sa saimong pamilya. Ano man para saimo an
kahulugan kan debosyon ki Santo Niño?
PASUNOD-SUNOD KAN WEEKLY SAKOP/FAMILY
PRAYER-MEETING • Kumustahan/Pamiridbidan
• Disposition to Prayer / Silence • Gathering Song • Opening Prayer • Gospel
Reading • Reflection • Sharing • Scripture Response • Closing Prayer
(Spontaneous and Our Father) • Closing Song
No comments:
Post a Comment