24 April 2022

An Diosnon na Pagkaherak



Giya sa Prayer-Meeting nin mga Saradit na Komunidad nin Pagtubod (SAKOP) para sa semana kan Abril 24-30, 2022. Basahon an Evangelio gikan sa Juan 20,19-31 (Ikaduwang Domingo nin Pasko nin Pagkabuhay-Liwát).

An devoción sa Diosnon na Pagkaherak pinalakóp ni Sta. Faustina Kowalska, sarong madreng taga-Poland, na pinahilingán mismo ni Jesu Cristo nin huli ta boot Niyang mas mamatean nin katawohan an biyayà kan Saiyang pagkaherak. Tinugon Niya man sa aparición an pagcelebrar kan Ikaduwang Domingo nin Pascua bilang Domingo nin Diosnon na Pagkaherak. Kayà kan taon 2000, kasabáy kan canonización ni Sta. Faustina, pigdecreto ni Papa San Juan Paulo II na ini magin oficiál na celebración sa bilog na Simbahan.

An evangelio iyo an istorya ni San Juan kan nagpahilíng si Jesu Cristo sa Saiyang mga disipulos nin duwang beses: enot sa banggi kan aldaw na Siya nabuhay-liwát, dangan sa banggi giraray makalihis an walong aldaw. Maninigò ining istorya sa pagcelebrar kan Domingo nin Diosnon na Pagkaherak, nin huli ta an pagkabuhay-liwát ni Cristo iyo an kapangganahan kan pagkaherak na duminaog sa fuerza kan karâtan asin kakurihan.

Dinaog Niya an takot asin sinalidahan Niya nin katoninongan. An saradong mga pintoan asin mga lanób kan harong na pigtaguan kan mga disipulos, patin an saindang pusong tarakót asin suropóg (huli kan saindang pagdurulág kan Siya pigpapasakitan), dai nagin uláng sa kapangyarihan kan Saiyang pagkaherak.

An takot ginagamit kan mga makapangyarihan asin maraot an boot tanganing, sa paagi nin pagsaksing-putik, madagit an kadakul sa mga pigpapamidbid saindang kaiwal asin magdolot nin pagkabarangâ sa sociedad – tanganing mamantenér an saindang pagkapót sa kapangyarihan asin mga gibong maraot. Alagad an mga maimbód aram na an katanosan na dará kan pagkaherak nin Dios saná an makakatao nin tunay na katoninongan asin kauswagán para sa gabos.

Dinaog Niya an pagduwa-duwa ni Sto. Tomas asin sinalidahan nin pagtubód. Kan nagpahilíng giraray si Jesus, tinàwan Niya nin atención si Sto. Tomas, asin pinarà an saiyang pagduwa-duwa. Nin huli sa gibong herak na ini, nasambit ni Sto. Tomas sa Juan 20,28, an saro sa pinakamagayón na confesión nin pagtubód sa Biblia: “Kagurangnan ko, asin Dios ko!”

An ginibo ni Cristo na pagpahayag kan katotoohan kan pagkabuhay-liwát, na panô nin pakasabot sa kapurisawan asin krisis na inaagihan ni Sto. Tomas asin mga pag-iribang disipulos, nagtataong ehemplo sa paglaban niato sa presenteng krisis nin fake news asin kaputikan. Sabi ni Jesus sa Juan 8,32, “katotoohan an magpapatalingkas sato”. Kun arogon ta Siya sa pagpahayag nin katotoohan na may pagkaherak, dakul an kapwang madadara niato halè sa diklom nin kaputikan pasiring sa liwanag nin katalingkasan.

Dinaog Niya an pagkamakasadiri asin sinalidahan Niya nin pagtao nin sadiri sa pagbalangibog kan Marhay na Baretà. Sa Evangelio ni San Juan, an paghilig kan Espiritu Santo sa mga disipulos nangyare bakò sa aldaw nin Pentecostes kundi sa enot na banggi na nagpahilíng si Cristo sainda. Kan bangging ito, sinugò Niya an mga disipulos sa misyon dangan hinangosan sinda kan Saiyang Espiritu. Sa Juan 20,22-23, sinabi Niya: “Akoa nindo an Espiritu Santo. An kiisay man na kasâlan na saindong patawadon, mapapatawad; an dai nindo patawadon, dai mapapatawad”.

Sa kapinônan, kaiba na sa misyon nin evangelización an pagigin instrumento kan Diosnon na Pagkaherak. Sa Lucas 6,36, tinugon ni Jesus an Saiyang mga disipulos: “Magin kamong maheherakon, siring na an saindong Ama maheherakon.”

GIYA SA PAGHIRAS SA SADIT NA KOMUNIDAD O FAMILIA • Magheras nin experiencia na kita nakamatè na naherakan o na kita mismo an nagin instrumento nin pagkaherak nin Dios sa kapwa.

PASUNOD-SUNOD KAN WEEKLY SAKOP/FAMILY PRAYER-MEETING • Kumustahan/Pamiridbidan • Disposition to Prayer / Silence • Gathering Song • Opening Prayer • Gospel Reading • Reflection • Sharing • Scripture Response • Closing Prayer (Spontaneous and Our Father) • Closing Song

 

15 April 2022

A Catechesis on Good Friday



The Power of Christ's Blood

From the Catecheses by St. John Chrysostom , bishop
(Cat. 3, 13-19; SC 50, 174-177)

...

If we wish to understand the power of Christ’s blood, we should go back to the ancient account of its prefiguration in Egypt. Sacrifice a lamb without blemish, commanded Moses, and sprinkle its blood on your doors. If we were to ask him what he meant, and how the blood of an irrational beast could possibly save men endowed with reason, his answer would be that the saving power lies not in the blood itself but in the fact that it is a sign of the Lord’s blood. In those days, when the destroying angel saw the blood on the doors he did not dare to enter, so much less will the devil approach now when he sees, not that figurative blood on the doors, but the true blood on the lips of believers, the doors of the temple of Christ.

If you desire further proof of the power of this blood, remember where it came from, how it ran down from the cross, flowing from the Master’s side. The gospel records that when Christ was dead, but still hung on the cross, a soldier came and pierced his side with a lance and immediately there poured out water and blood. Now the water was a symbol of baptism and the blood of the holy eucharist. The soldier pierced the Lord’s side, he breached the wall of the sacred temple, and I have found the treasure and made it my own. So also with the lamb: the Jews sacrificed the victim and I have been saved by it.

There flowed from his side water and blood. Beloved, do not pass over this mystery without thought; it has yet another hidden meaning, which I will explain to you. I said that water and blood symbolized baptism and the holy eucharist. From these two sacraments the Church is born: from baptism, the cleansing water that gives rebirth and renewal through the Holy Spirit, and from the holy eucharist. Since the symbols of baptism and the eucharist flowed from his side, it was from his side that Christ fashioned the Church, as he had fashioned Eve from the side of Adam. Moses gives a hint of this when he tells the story of the first man and makes him exclaim: Bone from my bones and flesh from my flesh! As God then took a rib from Adam`s side to fashion a woman, so Christ has given us blood and water from his side to fashion the Church. God took the rib when Adam was in a deep sleep, and in the same way Christ gave us the blood and water after his own death.

Do you understand, then, how Christ has united his bride to himself and what food he gives us all to eat? By one and the same food we are both brought into being and nourished. As a woman nourishes her child with her own blood and milk, so does Christ unceasingly nourish with his own blood those to whom he himself has given life.

  

11 April 2022

Ama Patawada Sinda ta Dai Ninda Aram an Saingang Ginigibo


Giya sa Prayer-Meeting nin mga Saradit na Komunidad nin Pagtubod (SAKOP) para sa Semana Santa – Abril 10-16, 2022. Basahon an Evangelio gikan sa Lucas 22,14-23,56 (Domingo de Ramos - C).

...

Sa pagpoon kan Semana Santa, binabasa an halawig na istorya kan Pasion kan satong Kagurangnan Jesu Cristo, magpoon sa Huring Pamanggi hanggang sa Saiyang pagkagadan sa cruz. Sa Evangelio ni San Lucas, an tema kan istorya kan Pasion iyo an pagka-inocente ni Cristo.

Si Cristo an Daíng Salang Biktima. Makatolong beses na sinambit ni Poncio Pilato na dai siyang nakuang salà ki Jesus. Siring man si Herodes Antipas, an nagsolsol na mahâbas na nakapako man sa cruz, asin an centurion na nahiling an Saiyang kagadanan. An mga tawong nakasaksi kan mga pangyayari sa Calvario – tibaad dakul pa nganì sainda kaiba sa mga nagkurahaw na ipakò Siya sa cruz – binanggit na nag-urulî na “tinutumbok an saindang daghan”, tandâ nin pagbasol sa saindang pagigin parte sa pagkagadán ni Cristo.

Sabi ni San Pablo sa 2 Corinto 5,21: “Dai lamang nin kasâlan si Cristo, alagad huli sato idinamay Siya nin Dios sa satong mga pagkakasalà, tanganing sa satong pakisumarò Saiya, magkaigwa kita kan katanosan nin Dios.” Ining gracia nin katanosan asin ehemplo nin sacrificio ni Cristo iyo nanggad an kaipuhan nin katawohan na nag-aagi sa sinabi Niya sa Lucas 22,53, na “oras kan kapangyarihan kan kadikloman”.

An Semana Santa ngonian na taon sinecelebrar niato sa contexto kan panahon nin eleksyon. Panahon ini nin kadakul na iriwal asin pagkabarangâ bako saná nin huli sa pulitika kundi nin huli sa kadakul na nabiktima nin sistematikong kaputikan asin disinformacion.

Mismong si Cristo biktima nin disinformacion. May mga nagsaksing-putik, nagpakalat nin fake news, manungod Saiya tanganing idtong mga tawong nagkurahaw nin “Hosanna sa aki ni David!” sa paglaog Niya sa Jerusalem, nagbaràgong-isip makalihis saná nin nagkapirang aldaw, asin pinilì si Barabas na tulisan kisa Saiya, dangan nagkurahaw pa na “Ipakò Siya sa cruz!”

Si Cristo an Orog na Maheherakon. Kayà maninigong paghorop-horopan an enot sa mga huring tataramon ni Cristo sa cruz bàgo Siya mautsan: “Ama patawada sinda, ta dai ninda aram an saindang ginigibo” (Lucas 22, 34). Boot sabihon, minsan nakapakò asin naghihingagdan na Siya, dai pa man giraray Siya nawàran nin paglaom asin pagkaherak sa katawohan – sa Saiyang mga kaiwal, sa mga parakasalà sa gabos na panahon, patin sa satong mga sadiri ngonian.

An Saiyang pagkaherak nagsasaksi sa tunay na kapangyarihan. Kaya sa presenteng panahon sa satong banwaan, an pagkaherak ni Cristo an satong giya sa paghampang sa agyat nin pagkabarangà asin kaputikan.

An Saiyang pagkaherak nagsasabi sato na an kapwang nasasalà nin huli sa influencia nin fake news asin disinformation, bako niatong kaiwal. “Hindi sila kalaban kundi kasama sa ating ipinaglalaban.” Sabi nganì ni Bishop Pablo Virgilio David sa saiyang homilía sa dai pa nahaloy na Solidarity Mass for the Moral Choice: “We have no other enemy in this world than the prince of lies, Satan. He is the only one the Church has taught us to reject, ever since our baptism.”

An Semana Santa mabiyayang panahon nin paghorop-horop sa satong conciencia kan dakulang pagkaherak asin pagkamoot nin Dios sa paagi ni Cristo, asin kan satong mga sadiring kakundian na minasikwal Saiya asin sa kapwa.  Magsolsol kita sa satong mga kasâlan  asin magbàgong-buhay tanganing makamtan an kapanoan kan gracia kan Saiyang Pagkabuhay-liwat.

GIYA SA PAGHIRAS SA SADIT NA KOMUNIDADIhiras kun pàno nagin mabiyaya asin makahulugan an mga nakaaging Semana Santa sa saimong buhay, lalo na sa panahon nin crisis asin pandemia.

PASUNOD-SUNOD KAN WEEKLY SAKOP PRAYER-MEETING • Kumustahan/Pamiridbidan • Disposition to Prayer / Silence • Gathering Song • Opening Prayer • Gospel Reading • Reflection • Sharing • Scripture Response • Closing Prayer (Spontaneous and Our Father) • Closing Song kami.

 


03 April 2022

Magpulî, asin Dai na Magkasalà Liwát

 


Giya sa Prayer-Meeting nin mga Saradit na Komunidad nin Pagtubod (SAKOP) para sa semana kan Abril 3-9, 2022. Basahon an Evangelio gikan sa Juan 8,1-11 (Ikalimang Domingo nin Cuaresma – C).

Sa evangelio nadangog niato an istorya kan babaeng nadakop na nakiduróg sa bakô niyang agóm. Ining pagbalga sa Ikaanom na Tugon may padusang kagadanan. Dinará an babae kan mga escribas asin Fariseos ki Jesu Cristo tanganing tibaad may masabi Siya na magagamit ninda laban Saiya.

Alagad ginibo ining patugmadan ni Jesus sa pagtukdô sainda – asin satô gabos – kun siisay an Dios Ama asin an Saiyang kabòtan sa paagi kan Saiyang mga tataramon asin gibo. Nin huli ta sabi Niya sa Juan 14,9, “An siisay man na nakakahiling Sako, nakakahiling man sa Ama”.

An Dios Ama maheherakon. Sa pagsuróg ni Cristo sa babae asin sa Saiyang pagkaherak, pinahiling Niya na an Ama maheherakon. Segun sa Ezekiel 33,11, “Habo Ko na an parakasalà magadán, olay nin Kagurangnan, kundi bumalík sako asin mabuhay”. Hararom an pakasabot kan Ama sa satong hamak na kamugtakan asin dakulà an Saiyang pagkamoot sato.

May mga naghohonà na an pagkaherak garo man saná pangungunsinti. Bako lamang. Sa hurí sinabihan ni Jesus an babae: “Dai ta ka man hahatolan. Magpulî ka na, asin dai ka na magkasalà liwát.” Dai kita kinukunsinti nin Dios sa satong saláng pamumuhay, kundi kita Saiyang naheherakan tanganing bàgohon an satong buhay.

Sa hampang kan Amang maheherakon, duwang bagay an boot Niyang gibohon niato: hagadon an Saiyang pagkaherak asin kita man magin maheherakon.

Hagadon ta an pagkaherak nin Dios. An Saiyang pagkaherak orog kadakulà asin nagdadanay sagkod pa man, alagad dai ta ini makukua kun dai ta hagadon sa paagi nin udok sa pusong pagsolsol asin pagbaklè.

Orog sa gabos, tinatao Niya ini sa Sacramento nin Reconciliacion. May limang hakbang para makamit niato nin bolanos an Saiyang pagkaherak asin kapatawadan sa sacramento: An paghorop-horop kan satong consciencia (examination of conscience); an pagbasol sa satong kasâlan (contrition); an pakumpisal kan kasalàn (confession); an paggibo kan silot kan padì (satisfaction); asin an pagpakarhay kan mga naraot huli sa salà asin dai na pagkasalà liwát (restitution).

Magin maheherakon siring na kita naherakan. An mga escribas asin Fariseos sa istorya, ladawan nin mga tawong daing pagkaherak. Tama sinda sa pagmidbid na an pakikidurog sa bakóng agom saróng kasâlan, alagad nasalà sinda sa paghonà na an katanosan nin Dios naghahagad nin kagadanan. Garo man saná hinalean na ninda nin paglaom na magbàgong buhay an babaeng nagkasalà. Kaya sinimbag sinda ni Jesus nin paggurit sa dagâ asin pagsabi: “An siisay man saindo na daing kasâlan iyo an enot na maggapò saiya.” Dai ta aram kun ano an kinurit ni Jesus sa dagâ, alagad an epekto kaini iyo na luway-luway nagharalè idtong mga boot manggadán, poon sa pinakaguráng sagkod sa pinakaakì.

Rumdomón ta an mga panahon na kita man nawàran nin tiwalà sa kapwa na magbàgo asin maggibo nin karahayan. Dangan rumdomón ta an satong pangadiè sa Ama Niamo: “patawadon Mo kami sa samong mga kasâlan siring na pinapatawad niamo an mga nagkakasalà samuya.” Papatawadon kita kan Ama susog sa satong pagpatawad asin pagkaherak sa kapwa.

Pinapamidbid ni Cristo sato an Ama tanganing kita magtalubò na “magin maheherakón, siring na an saindong Ama maheherakón” (Lucas 6,36).

GIYA SA PAGHIRAS SA SADIT NA KOMUNIDAD O PAMILYA • Maghiras nin experiencia kun pa’no kita binàgo kan pagkaherak nin Dios halè sa kasâlan.

PASUNOD-SUNOD KAN WEEKLY SAKOP/FAMILY PRAYER-MEETING • Kumustahan/Pamiridbidan • Disposition to Prayer / Silence • Gathering Song • Opening Prayer • Gospel Reading • Reflection • Sharing • Scripture Response • Closing Prayer (Spontaneous and Our Father) • Closing Song